نوشته هايي برای بودن
ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را به همه مریدان ایشان تسلیت می گوییم.

عاشورا عصاره تمامی مکارم اخلاق است و جلوه عشق به مولا و رب الارباب خداوند خالق یکتاست؛ که در وجود امام حسین (ع) و یاران شان به طور اکمل ظهور پیدا کردند.

 ای کاش ما هم در کربلا و در روز عاشورای محرم ۶۱ هجری کنار امام حسین (ع) بودیم و توفیق جانبازی و شهادت در میدان نبرد با دشمنان اسلام را داشتیم و البته عاشورا به پهنه تمام زمانها و کربلا به گستره همه مکانهاست؛ و همیشه این آرزو قابل تحقق است.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم آذر ۱۳۸۹ساعت 16:37  توسط ابراهیم حسین خانی | 
سلام بر تو ای ابا عبدالله - سلام بر تو ای فرزند رسول خدا - سلام بر تو ای فرزند امیر المومنین - و ای فرزند سید اوصیا - سلام بر توی ای فرزند زهرا سیده زنان اهل عالم - سلام بر تو که از خون پاک تو و پدر بزرگوارت خدا انتقام می کشد - و از ظلم و ستم وارد بر تو دادخواهی می کند - سلام بر تو و بر ارواح پاکی که در حرم مطهرت با تو مدفون شدند - بر جمیع شما تا ابد از من درود و تحیت و سلام خدا باد تا شب و روز در جهان برقرار است.

خدا لعنت کند گروهی را که اسبها را برای جنگ با حضرتت زین و لگام کردند و بر تو به ناگاه هجوم آوردند و برای جنگ با تو مهیا گشتند. پدر و مادرم فدای تو باد - تحمل حزن و مصیبت بر من به واسطه ظلم و ستمی که بر شما رفته سخت دشوار است - پس از خدایی که مقام تو را گرامی داشت و مرا هم به واسطه دوستی تو عزت بخشید از او درخواست می کنم که روزی من گرداند تا با امام منصور از اهل بیت محمد صلی الله علیه و آله خون خواه تو باشم - پروردگارا مرا به واسطه حضرت حسین نزد خود و در دو عالم وجیه و آبرومند گردان.

ای ابا عبدالله من به درگاه خدا تقرب جسته و به درگاه رسولش و به نزد فاطمه و حضرت حسن و به حضرت تو قرب می طلبم و بیزارم از کسانی که اساس و پایه ظلم و بیداد را بر شما بنا نهادند و بیزارم از پیروان آنها - و به درگاه خدا و نزد شما اولیاء خدا از آن مردم ستمکار ظالم بیزای می جویم و اول به درگاه خدا و سپس نزد شما تقرب می جویم.

سلام بر تو ای اباعبدالله و بر ارواح پاکی که فانی در وجود تو شدند. سلام خدا از من به شما باد الی الابد مادامی که شب و روز برقرار است و خدا این زیارت را آخرین عهدم با شما قرار ندهد

سلام بر حسین و بر علی بن حسین و بر فرزندان حسین و بر اصحاب حسین.

از خدا می خواهم در دو عالم به مقام صدق و صفای با شما مرا ثابت بدارد و باز از خدا درخواست می کنم که به مقام محمودی که خاص شماست مرا برساند و مرا نصیب کند که در رکاب امام زمان شما اهل بیت که هادی و ظاهر شونده و ناطق به حق هستید خون خواه باشم.

ترجمه بخشی هایی از زیارت عاشورا

+ نوشته شده در  جمعه چهارم دی ۱۳۸۸ساعت 9:52  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم

ولادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت را تبریک عرض می نمایم.

شب ها قدر در راه است، شبهایی که خدا قران رو توی اون نازل کرده و به برکت قران این شبها خیر و برکت دیگه ای دارند. ایام خاصی هستند. توی این شبها همدیگر رو از دعا فراموش نکنیم.


+ نوشته شده در  دوشنبه شانزدهم شهریور ۱۳۸۸ساعت 12:35  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز ولادت مولانا علی ابن ابی طالب امیر المومنین را به همه شیعیان جهان تبریک می گم.


+ نوشته شده در  یکشنبه چهاردهم تیر ۱۳۸۸ساعت 10:37  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی دانشنامه:

دانشنامه Encarta  روی CD از طرف مایکروسافت ارائه شده است که در آن می توانید تقریبا در مورد هر موضوعی که به ذهنتان برسد مطلب پیدا کنید.

سایت iranictnews.ir در مورد IT مطالب جدید بسیاری داره که دیدنش ممکن مفید باشه.

یکی از تکنولوژیهایی که در آینده وب تاثیر خواهد داشت وب معنایی است در ادامه از سایت ویکی پدیا توضیحاتی را می آورم:

وب معنایی (به انگلیسی: Semantic web) را می‌‌شود فضایی جهانی از جنس محاسبات هوشمند ماشینی تصوّر کرد که در آن تمامی کتاب‌ها، کتاب‌خانه‌ها، دانشها، دانش‌نامه‌ها و دانشگان‌ها (پایگاه‌های دانش‌ - Knowledge bases) به صورتی معنی‌گرا و با توانایی درک مفهومی همدیگر در کنار هم قرار خواهند گرفت. آقای Tim Berners-Lee، که معروف به پدر وب است، آینده وب را بصورتی بیان کرده که بر خلاف وب کنونی فقط توسط انسانها قابل فهم نباشد بلکه توسط ماشین ها نیز قابل درک و پردازش است. ایده وب معنایی نیز از همین نکته منشا می گیرد. در زیر سه تعریف مختلف از وب معنایی ارائه شده است:


    * پروژه ای با هدف ایجاد رسانه ای جهانی برای رد و بدل کردن اطلاعات بصورتی که برای کامپیوتر قابل فهم و پردازش باشد.
    * وب معنایی، شبکه ای از اطلاعات در مقیاس جهانی است به نحوی است که پردازش آنها توسط ماشین ها به سادگی امکان پذیر است.
    * وب معنایی شامل داده های هوشمند وب است که توسط ماشین ها قابل پردازش است.

هر چند نزدیکی به تحقّقّ ایجاد چنان فضایی محتاج پیشرفت‌هایی جدید و کلّی‌نگرانه در بسیاری از زمینه‌های مهندسی، ریاضی، هوش مصنوعی، و به ویژه در زبان‌شناسی، فلسفه، و بسیاری از معارف دیگر انسانی خواهد بود، گام‌های اوّلیّه در این سمت برداشته شده است.

+ نوشته شده در  سه شنبه پنجم خرداد ۱۳۸۸ساعت 11:41  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم

يا مقلب القلوب و الابصار 
 یا مدبر الليل و النهار 
 يا محول الحول و الحوال
 حول حالنا الي احسن الحال

آرزو می کنم سال نو با سلامتی - برکت در کسب کار و توفیق در عبادت خدا برای همه جهانیان باشه.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و نهم اسفند ۱۳۸۷ساعت 8:26  توسط ابراهیم حسین خانی | 

بسم الله الرحمن الرحیم

جمله زیر از آیت الله محمد بهاری از علمای قدیم شهر بهار است:

ای برادر بدان هیچگاه از گناهی که با اعضا و جوارحت صورت میگیرد مانند غیبت و آزار و بُهتان و خیانت چشم و غیر اینها و نیز از انواع گناهان دیگر مُنزّه نیستی بر فرض اگر از چنین گناهانی خالی باشی از رذائل نفسانی و تصمیم گیری بر گناه خالی نخواهی بود و اگر از آن سنخ گناهان هم سالم باشی پس حداقل از افکار پریشانی که آدمی را از یاد خدا غافل میکند خالی نیستی و اگر از اینها هم سالم باشی لااقل از غفلت و کوتاهی در شناخت خدا و صفات جمال و جلالش و شگفتی های آفرینشش و افعالش در امان نیستی و شکی نیست که همه اینها نقصی است در تو که واجب است از این نقصان بازگردی و برای همین است که توبه بر تو در هر آنی لازم است.

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم آبان ۱۳۸۷ساعت 6:54  توسط ابراهیم حسین خانی | 

بسم الله الرحمن الرحیم

می دانیم  قران تنها کتاب انسان ساز است، زیرا هنگامی که این کلمات پرمغز را می خوانیم و سعی در بررسی عمیق تر آن می نماییم کوچکی حرفهای متفکرین بزرگی که از آن دور مانده اند را حس می نماییم، از خداوند توفیق درک تک تک کلمات این کلام نورانی را درخواست می نماییم. فکر می کنم بهتر است از آنچه در خانه هر کدام از ما هست، بیشتر از حرفهای کسان دیگری که مایل ها دورتر از ما در آن سوی آبها زندگی می کنند استفاده نماییم.

+ نوشته شده در  جمعه نوزدهم مهر ۱۳۸۷ساعت 10:4  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم
این مطلب کمی طولانی است ولی به نظرم خواندنی بود:

پنج آموزه اخلاقى در شرح چهل حديث

سيدحسن اسلامى *

معلّمى از دانش آموزى پرسيد: (چه كسى تو را آفريد؟). آن دانش آموز, برخلاف انتظار و به جاى پاسخ معهود, گفت: (هنوز آفرينش من تمام نشده است)1. اين مسئله, محورى ترين بحث اخلاقِ عملى است. تنها با اين فرض مى توان از اخلاق و راههاى كمال نفس و روح, دم زد كه بپذيريم انسان, موجودى پايان يافته و پرونده اى مختومه نيست. همه دستور العمل هاى اخلاقى و توصيه هاى عملى, با اين موضوع آغاز مى شوند كه انسان, قابل تغيير است و اين تغيير, دامنه گسترده اى دارد و از سَمَك تا سماك و از ثَرى تا ثريّا را در برمى گيرد.
اگر اين اصل را نپذيريم و يا در آن, اندك ترديدى داشته باشيم, ديگر نمى توان از اخلاق سخن گفت و راه هرگونه حكّ و اصلاح در وجود انسان, بسته مى شود. كسى كه معتقد باشد سرشت انسان, پليد است و امكان دگرگونى آن نيست و يا آدمى را به درختى تلخْ سرشت تشبيه كند كه آبيارى آن با آب شيرين و انگبينْ بى فايده است, از اخلاق, طرفى نمى بندد و اين وادى را بيهوده مى پيمايد. اين رويكرد ضد تربيت را در ابيات زير از فردوسى به خوبى مى توان ديد:

درختى كه تلخ است وى را سرشت
گرش بر نشانى به باغ بهشت
ور از جوى خُلدش به هنگام آب
به بيخ, انگبين ريزى و شهد ناب
سرانجام گوهر به كار آورد
همان ميوه تلخ بار آورد
شرح چهل حديث امام خمينى(ره), مجموعه تقريرات و درسهاى ايشان است در عرصه اخلاق عملى كه طالبان علوم دينى, مخاطبان آن بوده اند. اين كتاب, بر اساس سنّتى ديرپا در باب حفظ و كتابت چهل حديث ـ كه خاستگاه آن, حديثى از رسول اكرم بوده ـ شكل گرفته است. اين احاديث, در زمينه هاى گوناگونى است و عرصه هاى متنوّعى را دربر مى گيرد; امّا آنچه همه آنها را به هم مى پيوندد, انسان است و نسبت او با خالق خود.
هر حديث, دريچه اى است به سوى جلوه اى و جنبه اى از نهاد پنهان آدمى يا صفتى از صفات حق تعالى. عمده اين احاديث (33 حديث) در باب اخلاق و ديگر احاديث آن, ناظر به مباحث عرفانى است. امام(ره), پس از نقل هر حديث و ترجمه آن, به توضيحات واژگانى و ساختارى آن مى پردازد و آن گاه به تفصيل, مباحث مرتبط با آن را بيان مى كند.
اين كتاب, سرشار از نكات آموزنده و دقايق مسائل نفس است; ليكن بهره مندى از آن, به چند دليل دشوار مى نمايد و آن را از دسترسى عموم, دور مى سازد. نخست آنكه اين كتاب, ناظر به عمده علوم اسلامى است و از نتايج تفسير, عرفان, اخلاق نظرى, فقه, تاريخ, اصول فقه, ادبيات و واژه شناسى, بهره گرفته است و خواننده آن نيز بايد به اجمال با اين مباحث, آشنا باشد.
دوم اينكه نثر و ساختار كتاب (كه متعلّق به شش دهه پيش است), سرشار از واژگان تخصّصى است كه فهم آن را براى خواننده امروزى, اندكى دشوار مى نمايد.
سوم, وجود بحثهاى مفصّل حاشيه اى و گاه طغيانهاى قلمى است كه حضرت امام(ره), خود نيز در مواردى به آن اشاره مى كند:
اين بحث, از وظيفه ما خارج است (ص 578) همين اندازه نيز خروج از طور اين اوراق بود. (ص 592)
و بالاخره, گرچه هدف از تقرير اين كتاب, استفاده عام و مقصود, بهره ورى عموم از آن بوده است; ليكن وجود مخاطبان خاص, عملاً آن را به اثرى تخصّصى تبديل كرده است.
بدين جهت, مناسب مى نمود كه گزيده اى از اين كتاب ارجمند, به همراه پاره اى توضيحات, براى استفاده عام تر از آن, فراهم آيد كه بحمدالله, اين كار به همّت ستاد يكصدمين سالگرد تولّد امام(ره) در دست اقدام است و قرار است اين كتاب (با گزينش راقم اين سطور) و ديگر آثار فارسى امام(ره) با تلخيصى مناسب و پاره اى توضيحات لغوى و متنى, ارائه شود.
بارى! سخن درباره ساختار اين كتاب و شيوه كار امام(ره) در آن, بسيار است; ليكن نظر به اينكه دو مقاله در اين باب منتشر شده است و هر يك به گونه اى اين وظيفه را برعهده گرفته اند, به همين مختصر بسنده مى كنم و علاقه مندان را براى اطّلاع بيشتر, به اين دو مقاله با مشخّصات زير ارجاع مى دهم:
ـ حديث رهپويان راه فضيلت(مرورى بر شرح چهل حديث امام خمينى ـ ره ـ ), حسن شكوهيان, آينه پژوهش, ش 58, ص 152ـ 159.
ـ چهل حديث امام خمينى(ره), كتاب خودسازى, سيدمصطفى احمدزاده, آينه پژوهش, ش 58, ص 162 ـ 173.
در اين گفتار, مى كوشم پنج آموزه اساسى امام(ره) را در عرصه اخلاقِ عملى باز نمايم. ايشان خود براى اين آموزه ها عنوانى نمى گشايد و آنها را مستقلاً مورد بحث قرار نمى دهد; بلكه با خواندن اصل كتاب, مى توان اين نكات را به نيكى دريافت و نقش بنيادى آنها را فهميد.
مقصود از آموزه هاى اخلاقى, بنيادهايى است كه ساختار كتاب, بر آنها استوار شده است و همه نقض و ابرام ها و امر و نهى ها بر اساس آنها شكل مى گيرد و اصول موضوعه اخلاق عملى را تشكيل مى دهد.

import.gifادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهاردهم شهریور ۱۳۸۷ساعت 11:8  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
آقای خوشبختیان مبحث خوبی رو مطرح کردند و واقعا جای فکر داره. می خواستم پیشنهاد کنم یه کم فکر کنیم و  سعی کنیم چند تا ایده کاری خوب توی بخش نظرت بلاگ بزاریم تا شاید بتونیم به همدیگه توی بدست آوردن موقعیت های جدید شغلی کمک کنیم.

+ نوشته شده در  پنجشنبه ششم تیر ۱۳۸۷ساعت 9:43  توسط ابراهیم حسین خانی | 

ای پروردگار متعال

قدرت تو بر نفس من بی انتهاست

قدرت تو بر وجود من بیش از من است و تو را بیش از من ، بر جان و تنم غلبه و چیرگی ست


پروردگار من

از وجود من به من آن را ببخشش که تو را خشنود بدارد

و رضای خویش و عافیت مرا از نفس من ، نصیبم فرما


خدای من

مرا بر تحمل مشقت ها و محنت ها طاقت بسیار نیست

آنچنان بردبار نیستم که بر بلایا صبر کنم

یک دم به سوی من بنگر و یک لحظه مرا به نفس خویش فرو مگذار


پروردگار من
به روان محمد و آل محمد ، رحمت فرست
و مرا به نیکویی ها و حسنات مشتاق بدار 

و چنان اشتیاقم ده که صدق این حالت را در قلب خود دریابم

 چنان اشتیاقم ده که زهد و تقوا بر دنیای من چیره شود

چنان اشتیاقم ده که نیکوکار باشم

و از سیئات و معاصی بترسم

.

.

.

 

خداوندا در آن لحظه که چشم از این جهان بپوشم و راه به جهان جاوید برگیرم

تقوی را توشه ی سفرم گردان

و رحمت واسعه ات را سرمنزل مقصود من ساز

و عنایت فرمای تا از در رضای تو راه به بهشت زیبای تو بیابم

و در جوار مآنوس و محبوب تو آرام گیرم

 

پروردگارا

آن نیرو به من ببخش که به خاطر نو هر رنجی را بپذیرم

 

پروردگارا

به سوی تو فرار کنم و به جوار تو مشتاق باشم

 

پروردگارا

همواره از مردم پست و پلید به دورم دار
در عوض مرا به جوار خویشتن انس و الفت بخش و دوستانت را با من دوست ساز

 

پروردگارا

روا مدار آنان که تو را به یکتایی نپرستند و معصیت تو روا دارند ، بر من منت گذارند

یا مرا به کمند انعام و احسان خویش درآورند

 

پروردگارا

روا مدار که دست حاجت من به سوی آنان پیش رود

چنان خواهم که آرامش قلب و سکون خاطر من به ذات اقدس تو

و بندگان صالح و پارسای تو بسته باشد


خداوندا

به روان مقدس محمد و آل محمد رحمت فرست

و مرا با محمد و آل محمد قرین و محرم دار

و مقدر فرمای که من یار و مددکارشان باشم

 

پروردگارا

مقدر فرمای که به طاعت و عبادت تو مشتاق باشم

و با اعطای این اشتیاق بر قلب من منت گذار

 

خداوندا

برمن منت گذار و چنان کن که کردار من با رضای تو مقرون باشد

خواسته های من از دست توانای تو آسان برآید
زیرا تو بر آنچه خواهی ، توانا باشی. . .

 

« صحیفه ی سجادیه »

+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام خرداد ۱۳۸۷ساعت 10:54  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم
برنامه نویسی با Matlab – آشنایی با شبکه های عصبی در Matlab
همانطور که می دانید انواع گوناگونی از شبکه های عصبی وجود دارد. یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین آنها شبکه پرسپترون چندلایه است. در Matlab می توان این نوع شبکه ها را با دستور newff با شکل کلی ای که در ادامه توضیح می دهیم، ساخت. Matlab پارامترهای بسیاری را برای کنترل خصوصیات شبکه عصبی فراهم نموده است که خصوصیات آن نیز به اختصار شرح داده خواهند شد.
شکل کلی دستورnewff :
net = newff(PR,[S1 S2...SNl],{TF1 TF2...TFNl},BTF,BLF,PF)
 که در آن net یعنی خروجی این دستور، نماینده شبکه پرسپترون چندلایه است و می توان اعمال بعدی را بر روی آن اجرا نمود. اما ورودی ها:
PR : ماتریسی است که در آن مقادیر حداقل و حداکثر ورودی ها به شبکه ارائه می شود.
Si : تعداد نرونهای لایه i-ام است. پس در نتیجه اگر بخواهیم که شبکه ای سه لایه درست کنیم که در هر لایه پنج نرون وجود داشته باشد باید از عبارتی شبیه به [5 5 5] استفاده کنیم.
TFi : تابع انتقال هر لایه است. Matlab این امکان را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد، که تابع انتقال هر لایه با لایه دیگر متفاوت باشد.
BTF : تابع انتشار خطا روبه عقب است که به صورت پیش فرض از تابع trainlm استفاده می شود.
باقی پارامترها اختیاری هستند. در زیر یک برنامه به عنوان مثال آورده ایم:
 t=[ 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0 1];
 net = newff(minmax(p),[ 2  1],{‘logsig’ ‘logsig’},’trainlm’);
 net.trainparam.show=10;
 net.trainParam.epochs = 500;
 net.trainParam.goal = 0.00000001;
 net = train(net,p(:,1:32),t);
 train1 = sim(net,p(:,1:32));
 traineror=mse(t-train
از تابع train برای آموزش دادن شبکه استفاده می شود که در آن پارامتر اول شبکه و پارامتر دوم داده های آموزشی و پارامتر سوم خروجی های مطلوب شبکه به ازای هر نمونه آموزشی است و تابع sim نیز شبکه را اجرا می نماید تا بتواند خروجی های شبکه را بدست آورد و همانطور که در نمونه برنامه بالا مشاهده می نمایید می توان از تابع mse برای بدست آوردن میانگین مربعات خطا استفاده کرد.
موفق و پیروز و سلامت باشید.
+ نوشته شده در  چهارشنبه یکم خرداد ۱۳۸۷ساعت 8:23  توسط ابراهیم حسین خانی | 
بسم الله الرحمن الرحیم
برکت
یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیج کس نبود
صبح گاه یه روز عادی تابستون، موقعی که هنوز مزارع نیاز به داشت داشتند، ساعت 5 و نیم صبح است که کودک از خواب بیدار می شه، اسمش احمد است. هنوز برنامه ای برای بازی اون روزش نداشت، شاید سرِ زمین برود شاید با زنبورها بازی کند، آخ چه دردی داره وقتی اون زنبورها نیشش میزنند. آهسته با چشمانی خواب آلود کنار چاه آب می ره عمۀ کوچیکش از چاه با دلو آب بیرون کشیده تا برای صبحانه چای دم کنه چند دلو هم برای پخت نون کنار گذاشته، دستان کوچکش را با آب سرد چاه شست و بعد دوان دوان به سمت اتاقی که توش سفره پهن بود رفت و بی توجه به اطراف ساکت کنار سفره نشست. پدربزرگ ساعت قبل سر زمین رفته بود. او عادت داشت قبل از صبحانه سرِ زمین بره و کمی کار کنه و نمازش رو توی سرپناهی که کنار زمین ساخته بودند ادا کنه، بعد به خونه برگرده و صبحانه رو با همه اعضای خونه صرف کنه.  مادر و مادربزرگش توی ایوان داشتند آب و آرد رو با هم قاطی می کردند تا خمیر درست کنند، یکی از عمه ها هم چوب می آورد تا تنور رو گداخته کنه. با برگشتن پدربزرگ همه کارهاشون رو زود جمع و جور کردند و اومدند کنار سفره ای که احمد و پدرش اونجا نشسته بودند. لقمه نانی و کمی گردو و شیر توی سفره گذاشتند و همه همین طور که داشتند صبحانه می خورند به حرف پدر بزرگ گوش می کردند که می گفت: «مش علی پسر حسن رو دیدم، گفتش همین روزهاست که برای باقر پسرش عروسی بگیره دختر محمدعلی نوه عموم را براش خواستگاری کردند». صبحانه رو که خورند آفتاب کامل اومده بالا. چوپان اومده بود و می گفت: «گوسفند ها تون رو از طویله بیارین بیرون ». مرغ و خروس ها و جوجه ها اومده بودند بیرون و داشتند سروصدا می کرند که « زود باشین ما دونه می خواهیم ». احمد رفت کنار درختی که توی حیاط کاشته شده بود، اوه چقدر بزرگ بود. یکهو چشم احمد به کرمهایی افتاد که داشتند از زمین بیرون می آومدند و اون فکر می کرد که اگه اون ها رو از وسط دو تا شون کنه هر کدوم می شن یه کرم تازه ولی از اونجایی که دستاش سست بود و اون کرم ها هم خیلی لزج هر بار که سعی می کرد اون ها رو بکِشه از دستش سَر می خوردند. تو همین گیرودار بود که مادرش اونو صدا زد: « احمد بیا این نون ها رو ببر با بچه های محله بخورید».
نویسنده: نامعلوم

+ نوشته شده در  جمعه سیزدهم اردیبهشت ۱۳۸۷ساعت 20:2  توسط ابراهیم حسین خانی | 
    بسم الله الرحمن الرحیم
ابتدا من هم به نوبه خود تسلیت عرض می کنم.  کمی درباره پردازش تصویر در matlab می خواستم بنویسم و دو تا تابع را در matlab یادآوری کنم: imread و imwrite
 matlab تصویرها را از فایل به صورت یک ماتریس بار گذاری می کند و این عمل توسط تابع imread انجام می شود. و بعد از اینکه تصویر به صورت ماتریس به دست آمد و مثلا در ماتریسی به نام mat ذخیره کردیم، می توانیم با دستور mat(x,y)  می توانیم  مقدار پیکسل  x  و  y را بدست آورده و تغییرات لازم را در آن انجام دهیم. در نهایت می توانیم با استفاده از تابع imwrite آن را در فایلی ذخیره کنیم.
خدانگهدار

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۸۷ساعت 23:36  توسط ابراهیم حسین خانی | 
 

صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
گفت ، و چقدر زود دير مي شود ، مي گويم دل ها زمان نمي شناسند و تاريخ نمي دانند . دل ها مدرسه نرفته اند تا كلاس تاريخ را چشيده باشند . دل ها هر جا كه باشند مي تپند ، در خاطر دوستان ، در مهر همراهان .
شايد بار ديگر كوه ، بنددره ، چهار ده ، نارمنج ، ....

نوشته هاي پيشين
تیر ۱۳۹۹
شهریور ۱۳۹۸
تیر ۱۳۹۳
فروردین ۱۳۹۳
مهر ۱۳۹۲
شهریور ۱۳۹۲
مرداد ۱۳۹۲
تیر ۱۳۹۲
فروردین ۱۳۹۲
آذر ۱۳۹۱
آبان ۱۳۹۱
مهر ۱۳۹۱
مرداد ۱۳۹۱
تیر ۱۳۹۱
اردیبهشت ۱۳۹۱
اسفند ۱۳۹۰
بهمن ۱۳۹۰
آبان ۱۳۹۰
مهر ۱۳۹۰
شهریور ۱۳۹۰
مرداد ۱۳۹۰
تیر ۱۳۹۰
خرداد ۱۳۹۰
اردیبهشت ۱۳۹۰
فروردین ۱۳۹۰
اسفند ۱۳۸۹
بهمن ۱۳۸۹
دی ۱۳۸۹
آذر ۱۳۸۹
مهر ۱۳۸۹
مرداد ۱۳۸۹
تیر ۱۳۸۹
خرداد ۱۳۸۹
اردیبهشت ۱۳۸۹
فروردین ۱۳۸۹
اسفند ۱۳۸۸
آرشيو
آرشيو موضوعي
کار و اشتغال
کامییوتر و IT
عمومی
خاطرات
محیط زیست
شعر و ادبیات
شخصیت ها
سربازی
جستجو در وبلاگ

جستجوي بلاگ توسط گوگل

پيوندهاي روزانه
سفرنامه مشهد
مقاله ي برنامه نويسي usb
یک درایور ساده برای ویندوز
مثال هایی از کتاب کرک
اسمبلي مخصوص ويندوز XP
آرشيو پيوندهاي روزانه
نويسندگان
والح
سید محمد عابدینی
عفت دروگر
فرشته رستم صولت
مریم عسکری
ابراهیم حسین خانی
الهام زارعی
الهه جباری نیا
بابک نوروزی
ج. سجادی
ح. سعیدی
ح. غلامی
خانم مهندس زهرا احمدی
رضا محمدی پور
س. مزیدی
سعید رضا شهریاری
سید محمد موسوی
ع. خوشبختیان (Max)
ع. رضایی
فاطمه رعیت
محمد جعفر دهقان
مرتضی عباسی
مهدی بهداری
کاظم غضنفری
پيوندها
گروه کامپيوتر 84
گروه شبانه 84
دانشگاه بیرجند
گاهي سنگ صبور
بی همگان
همه چيز در كامپيوتر
وبلاگ کامپیوتری های  85
بچه هاي مخابرات 82 بيرجند
بچه هاي كامپيوتر ورودي 81
دانشگاه بیرجند IT 84 وبلاگ فارغ التحصیلان