![]() |
![]() |
|
| نوشته هايي برای بودن |
|
ما نسل دومی ها امام رو دیدیم ، دیدیم اما چه دیدنی . دیدیم اما عقلمون قد نمیداد ، احساسی نداشتیم ، علاقه ای رو احساس نمی کردیم و فهمی از عظمتش نداشتیم . دیگه من که مثلا پدر بزرگ کلاس محسوب میشم و حداقل 8 سال از عمرم رو در زمان حضور امام راحل در این دنیا بودم هم فهمی از موضوع نداشتم . فقط روزی رو یادم میاد که مادرم در تنهایی گریه می کرد و توی تلویزیون نشون می داد که مردم به سر و روی خودشون می زدن . یادم میاد اون موقع تبریز بودیم و از احوالات تهران فقط از تلویزیون مطلع می شدیم . جمعیت حاضر در بهشت زهرا رو سال های بعد درک کردم .
ما نسل دومی ها در واحد های درسیمون در کنار معارف و تربیت بدنی و قرآن ، وصایای امام پاس کردیم . درسی نمره بیار که کافی بود یکم بخونیمش ، همین . میگن هر کسی وقت رحلت و از دنیا رفتن ، هر آنچه تجربه کرده رو توی وصیت نامه اش می نویسه و هر آنچه که میخواد آیندگان هم یاد بگیرن در اون میاره . میگن امام 87 سال توی این دنیا زندگی کرده . از حدود 25 سالگی مجتهد بوده و در 60 سالگی مرجع تقلید بوده . عارف ، زاهد، عالم، فیلسوف، سیاست مدار و آگاه به زمانه بوده . کسی که از 19 سالگی فعالیت سیاسی کرده و در 70 و خورده ای سالگی انقلابی عجیب و غریب رو رهبری کرده . این پیشینه پشت وصیت نامه اش ایستاده و از اون حراست میکنه . ما نسل دومی ها اطلاعاتمون رو از کجا بدست میاریم ، از بلاگ ها ، سایت های خبری ، فیس بوک و توئیتر ، ماهواره و تلویزیون و ... . تازه وقتی می خواییم حرف هامون رو توجیه کنیم صحبت های دکتر شهید شریعتی رو سر و ته بریده توی بلاگ هامون می نویسیم و اگر کسی ازمون بپرسه این حرف رو دکتر کی و کجا زده خودمون هم نمیدونیم . کتاب ، تاریخ معتبر ، اطلاعات صحیح و خیلی از این جور چیزها هم اصلا رد کارمون نیست و خوندنشون رو اصلا لازم نمی دونیم . ما نسل دومی ها بین نسل اول و سوم گیر کردیم . نسلی که جان و مال دادن و نسلی که جان و مال دادن رو ندیدن . ما گلوله و بمب دیدیم و آژیر قرمز و زرد و سفید رو درک کردیم و بعدی های ما همیشه در آرامش بودن . آرامشی که گاهی از یادمون و یادشون برده که به چه قیمتی به دست اومده و آرامشی که از یادمون برده چرا داریم و باید چجوری ازش استفاده کنیم . برای ما نسل دومی ها خواندن و یادآوری تاریخ ، وصیت امام راحل و فهم انقلاب اصلی هست که شاید از یادمون رفته باشه اما وجوبش هیچ وقت کمرنگ نمیشه و منافعش هیچ وقت رنگ نمی بازه . یاد امام و راه امام (ره) گرامی و پایدار باد . |
|
+ نوشته شده در
جمعه چهاردهم خرداد ۱۳۸۹ساعت 21:52 توسط ع. خوشبختیان (Max) |
|
|
|
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه سیزدهم خرداد ۱۳۸۹ساعت 12:29 توسط فرشته رستم صولت |
|
|
صفحه نخست پست الکترونیک آرشیو عناوین مطالب وبلاگ |
| درباره وبلاگ |
گفت ، و چقدر زود دير مي شود ، مي گويم دل ها زمان نمي شناسند و تاريخ نمي دانند . دل ها مدرسه نرفته اند تا كلاس تاريخ را چشيده باشند . دل ها هر جا كه باشند مي تپند ، در خاطر دوستان ، در مهر همراهان .
شايد بار ديگر كوه ، بنددره ، چهار ده ، نارمنج ، .... |
| آرشيو موضوعي |
|
کار و اشتغال کامییوتر و IT عمومی خاطرات محیط زیست شعر و ادبیات شخصیت ها سربازی |
| جستجو در وبلاگ | ||
|
||
| پيوندهاي روزانه |
|
سفرنامه مشهد مقاله ي برنامه نويسي usb یک درایور ساده برای ویندوز مثال هایی از کتاب کرک اسمبلي مخصوص ويندوز XP آرشيو پيوندهاي روزانه |